Paraliza sna

Paraliza sna

Vjerujemo da se barem nekima od vas dogodila situacija kada ste se probudili usred noći i bili u nemogućnosti pomaknuti se. Vaše tijelo otkazalo je poslušnost i samo nepomično ležite ne znajući što vam se događa.

Najčešća reakcija je panika i osjećaj anksioznosti, što je sasvim razumljivo u ovakvoj situaciji. Da vam odmah olakšamo, ovo stanje nije opasno (iznimne su situacije kada se učestalo ponavlja i u tom slučaju preporučuje se posjetiti psihologa), a karakterizira se kao paraliza sna.

Zanimljivo je kako ju tijekom života doživi zaista veliki broj populacije, a vjerujem da su ju neki od vas već doživjeli, iako možda niste bili svjesni o čemu je točno riječ.

Ono što nas je najviše iznenadilo je činjenica kako znanstvenici još uvijek ne znaju stvarni uzrok pojavljivanja ovoga stanja, međutim, ono što su uspjeli zaključiti na temelju provedenih istraživanja je da se paraliza sna najčešće može manifestirati u situacijama kada smo umorni, konzumiramo velike količine kofeine ili alkoholnih pića, a također je i stres jedan od čimbenika koji mogu utjecati na pojavljivanje paralize sna.

Činjenica koja je potpuno poznata je da do spomenutog stanja dolazi kada se iznenada probudimo dok je u tijeku REM faza, odnosno kada faze snova ne idu svojim prirodnim tijekom.

Jednostavnije rečeno, kada spavamo, mišići su nam prirodno ukočeni kako ne bi dolazilo do primjerice ozljeda ili pretjerane aktivnosti prilikom snova. Kada se iznenada probudimo u tijeku ove faze sna, zapravo dolazi do paralize sna, iz tog razloga smo u nemogućnosti pomaknuti se.

Ukoliko pogledamo situaciju kroz povijest, paralizu sna ljudi su često povezivali s različitim mitološkim bićima i zlodusima, a prvi zapisi o ovome stanju datiraju unazad više od 400 godina i to na području Kine. Također, zanimljivost je kako se preko 90% pojedinaca koji su proživjeli paralizu sna izjasnilo kako su u tom trenutku spavali na leđima, te je moguće da i ovaj položaj može utjecati na ovu pojavu (iako naravno to nije dokazano sa znanstvene strane).

Da, paraliza sna je normalna pojava, međutim, vjerujemo da se većina vas pita, može li se ona kako spriječiti?

Ono što smo uspjeli istražiti je svakako vođenje zdravog načina života, briga oko prehrane i redovita fizička aktivnost.

Važno je spavati u ugodnom okružju (temperatura, tišina, ugodna i čista soba i krevet, kvalitetna posteljina, rasvjeta su samo neki od elemenata koji mogu utjecati na san), te odlaziti na počinak otprilike u isto vrijeme, a preporuča se izbjegavanje alkohola i cigareta.

Spomenuli smo kako i stres uvelike utječe, a posebno u današnjem užurbanom tempu gotovo ga je nemoguće izbjeći. Ono što bismo vam preporučiti svakako je nekakav oblik meditacije, ili yoge kao fizičke aktivnosti koja se pokazala kao dobar lijek za umanjivanje mogućnosti pojavljivanja paralize sna.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.